תמי הראל זלצמןרואת חשבון (CPA (IL

 

צרו קשר: 03-6129233

צרו קשר

שלח

Thank You!

The form has been successfully sent.

שם:

שדה חובה

טלפון:

שדה חובה

דוא"ל:

שדה חובה

הודעה:

שדה חובה

עמותות

עמותה הוא סוג של תאגיד המורכב מקבוצה של בני אדם או תאגידים אשר חברו יחד למען מטרה משותפת לרוב מטרה ציבורית ונרשמו בפנקס העמותות ע"י רשם העמותות במשרד המשפטים. פעולתן של העמותות מוסדרת ב"חוק העמותות",תש"ס 1980.

עמותות נכללות במגזר השלישי-שהוא מגזר הפעילות במשק שכולל את הארגונים ללא מטרות רווח שאינם חלק ממוסדות המדינה, להבדיל מהמגזר השני שהוא המגזר העסקי במשק והמגזר הראשון שהוא המגזר הציבורי.

 

רישום עמותה:

בעת רישום יש להגיש את המסמכים הבאים לרשם העמותות:

  • טופס בקשה לרישום עמותה:יש למלא את הבקשה בטופס מקוון, להדפיסו ולהגישו לרשם.
  • תצהיר התומך בבקשה לרישום העמותה: יש לתמוך את הבקשה לרישום עמותה בתצהיר (כנוסחו בטופס הבקשה  או בנפרד). על התצהיר יחתמו מייסדי העמותה בחתימות מקוריות, בפני עורך דין. 
  • הצהרה על נסיבות הקמת העמותה: על ההצהרה יחתמו שניים מחברי הוועד או מהמייסדים במידה ולא נבחר ועד לעמותה. יש לכלול בהצהרה  כי הקמת העמותה לא נעשתה בעקבות אחד מאלה: הליכי מחיקה של עמותה אחרת, אי מתן אישור ניהול תקין לעמותה אחרת ע"י הרשם או אי סדרים של עמותה אחרת.
  • תקנון- בהתייחס לתקנון, יצוין בבקשה אחת מחלופות אלה:

       1. מצורף תקנון מוצע לעמותה.

       2. מאמצים את התקנון המצוי בתוספת הראשונה לחוק העמותות.

       3. מאמצים את התקנון המצוי בתוספת הראשונה לחוק העמותות בשינויים.

  • קבלה בגין תשלום אגרת בקשת רישום ודמי פרסום ברשומות: יש לשלם את אגרת בקשת הרישום ודמי פרסום ברשומות באתר האינטרנט או בבנק הדואר לאחר קבלת שובר במשרדי רשם העמותות ברשות התאגידים. לחלופין, מייסדי עמותה שמחזורה השנתי לא יעלה על 300,000 ש"ח ואשר לא תשלם שכר בכל צורה שהיא, רשאים לצרף תצהיר שנחתם בפני עורך דין אודות כך, ולשלם אגרה מופחתת.
  • החלטת הרשם ופרסום ברשומות- הגישו המייסדים את כל המסמכים הדרושים, יאשר הרשם את רישום העמותה, יפרסם על כך הודעה ברשומות, ירשום את העמותה בפנקס העמותות וייתן לה תעודת רישום.

 

דיווח שנתי וקבלת אישור ניהול תקין:

במסגרת היות העמותה תאגיד רשום כחוק, היא נדרשת להגיש לפחות אחת לשנה דין וחשבון על פעילותה לרשם העמותות. החוק מחייב בהגשת דו"ח כספי המפרט את מצבה הכלכלי של העמותה אחת לשנה (כאשר הדו"ח מתייחס לשנת הכספים שהסתיימה), דו"ח מילולי המפרט את עיקר פעילות העמותה בשנה הקודמת להגשת הדו"ח וכן פרוטוקולים מהישיבות והדיונים של מוסדות העמותה- הוועד המנהל, ועדת הביקורת והאסיפה הכללית. כלל הדיווחים פתוחים לעיון הציבור במשרדי רשם העמותות. על העמותה לשלם אגרה שנתית על המשך פעילותה, או לחלופין לספק תצהיר על פטור מאגרה.

 

 

 

 

 

צרו קשר >>
שם
שדה חובה
מלאו פרטיכם וניצור עימכם קשר בהקדם 
טלפון
שדה חובה
דוא"ל
שדה חובה
תודה רבה
הטופס נשלח בהצלחה

סוגי התאגדויות